Národný dopravca ZSSK urobil krok vzad, žiaľ k neprospechu imobilných cestujúcich
Dnes sme dostali správu, ktorá je v podstate upozornením pre imobilných cestujúcich v nočných vlakoch v znení:
S platnosťou od 15.11.2020 je do odvolania pozastavená preprava imobilných cestujúcich vo vlakoch EN 442/443, vozeň č.368 a R 614/615, vozeň č.4.
Prosím informujte zainteresovaných zamestnancov.
Tieto vozne od roku 2018 boli prispôsobené tak, aby imobilný cestujúci mohol cestovať nie iba v sede, ale v ležiacej polohe a s dostupnosťou WC pre ŤZP. Upozorňovali sme na jedinečnosť tejto prepravy, ale bohužiaľ, podľa nášho názoru v tomto prípade zlyhal faktor marketingu spoločnosti ZSSK, ktorý ani raz nepropagoval tieto vozne a túto možnosť prepravy a ako sa nám dostalo v podobe podnetu, dokonca zamestnanec Call centra ZSSK niekoľkokrát pri záujme o prepravu v tomto špeciálnom vozni uviedol, že toto kupé sa využíva pre potreby vlakových čiat. Ak sú hovory na Call centru zaznamenané, nech si kompetentní pracovníci ZSSK túto informáciu preveria, jeden príklad im môžeme poskytnúť aj s dátumom, kedy sa to stalo.
Na tomto ozname nás zaráža aj to, že toto upozornenie nie je smerované cestujúcim, ktorí majú právo plánovať svoje cesty, ale iba zamestnancom. Považujeme toto riešenie ako krok späť a podľa dostupných informácií boli tieto špeciálne upravené vozne predané maďarskej železničnej spoločnosti. Nie je nám ľahostajný tento prístup, na ktorý reagujeme vytvorením strategického cieľa v nami vytváranej expertnej stratégii odstraňovania bariér v podobe samostatného strategického cieľa pod názvom:
Obnova fondu vozňového parku v zmysle zvýšenia bezpečnosti, kvality a komfortu osobnej prepravy nielen pri výstupe a nástupe, ale v preprave samotnej s dôrazom na vozne so špeciálnou nadstavbou
Považujeme tento krok ako to, keď sa k budove vytvorí bezbariérový prístup a po krátkej dobe bez toho, aby sa uviedlo, že budova má bezbariérový prístup, tak sa zruší s tým, že budovu navštevuje málo imobilných klientov. Hovoríme stále na všetkých úrovniach, že základom je informovanosť od prevádzkovateľa, ktorá v tomto prípade ostala v pozadí.
O ďalšom vývoji budeme informovať, ale začíname rokovania k obnove možnosti tejto dopravy v nočných rýchlikoch. Cesta k náprave však bude dlhšia, nakoľko bude treba vozne najprv upraviť a pak uviesť do prevádzky. Možno... veríme, že sa nám to podarí.