Bariéry je možné odstraňovať mnohými spôsobmi

28.10.2022

Keď sa povie "bariéra", väčšina ľudí vidí prekážku v podobe schodov a iných architektonických prvkov. No v prostredí osôb s obmedzenou mobilitou je bariér oveľa viac. Mnohí ľudia si ich neuvedomujú, kým sa sami nestanú imobilní z dôvodu choroby či úrazu. Až vtedy zistia, že sú odkázaní na nevyhnutné bezbariérové opatrenia a pomoc zo strany spoločnosti, ktorá je voči ich potrebám častokrát vedome či nevedome slepá. Našťastie, nie všetci obchádzajú potreby postihnutých ľudí. Spoločnosť NN Slovensko pomáha hendikepovaným nielen prostredníctvom produktov životného poistenia a dôchodkového sporenia. K ľuďom s rozličnými obmedzeniami pristupuje rovnako vo všetkých sférach. V NN môžete odštartovať aj svoju kariéru bez bariér.

NN rešpektuje jedinečnosť a snaží sa budovať tolerantné a rozmanité prostredie, v ktorom majú šancu na lepší život všetci bez ohľadu na vek, pohlavie či pohybové schopnosti. NN chce, aby sa jej klienti, partneri, zamestnanci aj finanční sprostredkovatelia cítili vítaní a vážení. S ohľadom na to poskytuje i svoje produkty a prispôsobuje ich potrebám klientov.

Životné poistenie na mieru

NN Životná poisťovňa ponúka v rámci svojich produktov životného poistenia aj také doplnkové poistenia, ktoré vychádzajú v ústrety osobám so zdravotným postihnutím, s obmedzenou mobilitou či osobám, ktoré zasiahlo ochorenie COVID-19. V rámci Rizikového životného poistenia NN Partner má klient s trvalým zdravotným postihnutím možnosť vyskladať si životné poistenie, ktoré:

  • pokryje stratu jeho príjmu v prípade vzniku úrazu;
  • pokryje stratu jeho príjmu v prípade trvalých následkov z dôvodu úrazu alebo hospitalizácie;
  • pokryje aspoň časť nákladov pozostalým, ak dôjde k jeho úmrtiu, a to nielen z dôvodu úrazu.

Mať dôchodok vo vlastných rukách sa oplatí

NN Slovensko ponúka nielen životné poistenie, ale aj starobné dôchodkové sporenie (II. pilier/SDS) a doplnkové dôchodkové sporenie (III. pilier/DDS). Ak chcete mať pokojnú budúcnosť, vy aj vaši blízki by určite mali myslieť na časy spojené s penziou. Cieľom je zabezpečiť si doplnkový príjem v starobe a nespoliehať sa len na štátom vyplácané dôchodky - dobrovoľné príspevky môžu zvýšiť váš budúci dôchodok. Takéto sporenie na dôchodok prináša sporiteľom mnoho výhod.

  • Ak ste zamestnaný a zapojíte sa do sporenia v II. pilieri, Sociálna poisťovňa presunie časť vašich odvodov na váš osobný dôchodkový účet v dôchodkovej správcovskej spoločnosti, ktorú si sami vyberiete. Navyše, na zmluve o SDS si môžete určiť oprávnené osoby, ktorým NN DSS vyplatí v prípade vašej smrti úspory z vášho II. piliera. Ak si oprávnené osoby neurčíte, úspory budú predmetom dedenia v zmysle Občianskeho zákonníka.
  • Ak si uzatvoríte III. pilier, prispievate si na osobný účet DDS sami z vlastných zdrojov alebo vám môže prispievať aj váš zamestnávateľ. Úspory sa navyše zhodnocujú vo vami zvolených doplnkových dôchodkových fondoch. Vami zaplatené príspevky si môžete odpočítať od základu dane do výšky 180 € ročne a ušetriť tak na dani až 34,20 € ročne. Rovnako platí, že v prípade smrti účastníka alebo poberateľa dočasného doplnkového dôchodku je aktuálna hodnota zostatku na jeho osobnom účte predmetom dedenia alebo je vyplatená oprávneným osobám, ktoré si účastník či poberateľ dávky určil v účastníckej zmluve.

Kariéra bez bariér

NN pomáha hendikepovaným nielen prostredníctvom svojich produktov. K ľuďom s rozličnými obmedzeniami pristupuje rovnocenne vo všetkých oblastiach. V tejto spoločnosti môžete tiež odštartovať kariéru bez bariér ako NN poradca. Takíto finanční sprostredkovatelia sú veľkým prínosom pre ľudí s obmedzenou mobilitou či iným postihnutím, pretože majú osobnú skúsenosť a dokážu adekvátne poradiť s nastavením životného poistenia či vysvetliť význam dôchodkového sporenia.

Pokiaľ by ste sa chceli detailnejšie zoznámiť so spomínanými produktmi NN Životnej poisťovne a dôchodkových spoločností, môžete priamo osloviť NN poradcu Jakuba Nagya (0917 793 855, jakub.nagy@poradca.nn.sk). Patrí do skupiny ľudí s obmedzenou mobilitou, NN produkty si už dávnejšie uzatvoril a dokonca ich osobne sprostredkúva. Prvú pracovnú príležitosť v živote mu poskytla práve spoločnosť NN.

Jakub a jeho životný príbeh bez(bariér)

Život k vám od narodenia nebol veľmi milosrdný - v rannom veku ste prekonali mozgovú obrnu, kvôli čomu ste celý život imobilný. Komu alebo čomu vďačíte za entuziazmus a každodennú silu bojovať s bežnými prekážkami?

Narodil som sa predčasne a po čase mi lekári diagnostikovali detskú mozgovú obrnu. Za to, že dnes fungujem samostatne a som relatívne nezávislý ďakujem v prvom rade mojim rodičom. Odmalička ma vychovávali tak, aby som fungoval v rámci svojich možností a schopností. Vychovávali ma tak, akoby som bol zdravý a nikdy som nemal pocit, že ma odsúvajú na vedľajšiu koľaj. Kamkoľvek išli, či už na zimnú alebo letnú dovolenku, išiel som s nimi. Moje fyzické problémy im nikdy neprekážali. Za svoju samostatnosť však vďačím aj športu. Športujem odmalička a od 11 rokov sa venujem paralympijskej disciplíne boccia. Ďakujem teda aj trénerom a asistentom. Ja osobne mám osobného asistenta a už 11 rokov bývam sám, bez rodičov.

Všetka česť, že ste sa dokázali osamostatniť. Čo vás k tomu viedlo?

Keď som mal 23 rokov som si povedal, že je nevyhnutné naučiť sa žiť sám. Rodičia tú nebudú večne a s pribúdajúcim vekom im budú ubúdať sily a tiež sa budú vyrovnávať s rôznymi zdravotnými problémami.

Môžete v skratke predstaviť bocciu a to, aké úspechy ste dosiahli v tomto športe?

Je to paralympijský šport, podobný petangu. Máme kožené lopty - 6 modrých, 6 červených a 1 bielu, pričom bielu treba dostať čo najbližšie k vášmu tímu. Boccia sa hrá väčšinou v telocvični a je to párová alebo tímová hra a môže sa hrať aj individuálne. Ja osobne hrám v tíme a v kategórii, ktorá zodpovedá môjmu zdravotnému stavu a kde potrebujem asistenta. Asistent mi podáva loptu, hádžem sám. Čo sa týka úspechov, mám dve účasti na paraolympijských hrách v Londýne (2012) a Rio de Janeiro (2016). Mám kompletnú zbierku z majstrovstiev Európy, prvé tri miesta zo svetových pohárov a jedno 4. miesto z majstrovstiev sveta. V októbri 2022 som sa stal Majstrom SR v kategórii Tímy a Vicemajster v jednotlivcoch.

Rovnako úspešne ste zvládali aj štúdium. Čo ste vyštudovali?

Vysokú školu Svätej Alžbety odbor sociálna práca a manažment v sociálnych službách. V júni tohto roku som tiež absolvoval kurz mediátora a som zapísaný ako mediátor.

V súčasnosti aj pracujete - stali ste NN poradcom. Ide o vaše prvé zamestnanie?

Áno. Dlho som si hľadal prácu vo sfére, ktorú som vyštudoval, avšak odpovede od zamestnávateľov neprichádzali alebo mi povedali, že mám síce výborné vzdelanie, ale nevedia mi spraviť pracovné podmienky. No a pred pár mesiacmi mi na sociálnej sieti vyskočila reklama od NN, kde ponúkali prácu poradcu. Povedal som si, že to skúsim a už pracujem v tejto spoločnosti 5 mesiacov a som za to veľmi vďačný.

Zmenila sa kvalita vášho života s príchodom prvého zamestnania?

Pre mňa znamená práca najmä socializáciu, som rád medzi ľuďmi. Mám veľmi dobrých kolegov, sú nápomocní a vo všetkom mi pomáhajú, s ničím nemajú problém. Teší ma, že ma prijali medzi seba. Ochota a tolerancia zo strany kolegov teda funguje na tisíc percent.

Ako reagujú na vás klienti?

Špecializujem sa prevažne na ZŤP komunitu a občas na tretí sektor. Pri uzatváraní a nastavovaní NN produktov pociťujú ľudia z týchto komunít moju prítomnosť ako výhodu, pretože mi nemusia vysvetľovať mnohé veci a špeciálne potreby. Keďže mám rovnakú osobnú skúsenosť, úplne im rozumiem.

Darí sa vám ako NN poradcovi, ste úspešný?

Mám viacero klientov a mám rozbehnutý aj korporátny biznis. Myslím si, že v rámci adaptačného procesu sú moje výsledky dobré, no, samozrejme, vždy je čo zlepšovať.

Na Jakubovo pôsobenie v NN sme sa opýtali aj jeho nadriadeného, unit manažéra Jozefa Harvana:

"Jakub jedná s viacerými DSS zariadeniami aj so súkromnými firmami. V jednom prípade ide o nadnárodného dodávateľa zdravotníckych pomôcok a zariadení. Táto firma reflektovala špeciálne na Jakuba - veľmi oceňovali a obdivovali, že človek v jeho zdravotnom stave a postavení vykonáva finančné poradenstvo. Reagovali emotívne aj racionálne a spustili akciu, v rámci ktorej ponúkajú ľuďom, ktorí si cez Jakuba uzatvoria životné poistenie, preplatenie ročného poistného alebo 10 % zľavy na nákup ich zdravotníckych pomôcok a zariadení.

Keď sa pohybujeme s Jakubom po rozličných komunitách alebo občianskych združeniach, ľudia nám nechcú veriť, že Jakub je poistený. Je ukážkový príklad toho, že všetko je možné a NN Slovensko poskytuje možnosti aj ľuďom s obmedzenou mobilitou. Týmto spôsobom Jakub prezentuje značku NN v pozitívnom svetle. NN je životná poisťovňa, ktorá dokáže finančne chrániť hendikepovaných ľudí v istých momentoch života.

Rád by som spomenul i to, že Jakub sa naďalej venuje športu a zúčastňuje sa súťaží, no v súčasnosti už hrá v drese NN."

Bez bariéry - Národná platforma proti bariéram,  Korešpond. adresa: Jaseňová 2, 900 42 Miloslavov                                                                                                 
IČO 50292609                                                                                                                                                                                                    
DIČ 2120288511                                                                                                                                                                                                   
 
Telefon +421 948 497 245
                                                                                     
E-mail: kancelaria.uppz.sk@gmail.com                                                                                                                     
 č.ú. SK22 1111 0000 0014 3254 1016                BIC/SWIFT code: UNCRSKBX
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky